Rapunzel World
K.A.W.A.N :)
Thursday, 28 March 2013 | 0Rapunzel (s)

assalamualaikum ;)

haii semua. dah lama tak update blog kan? fuhhhhh, *tiup sikit* haha.  semua orang kat dunia mesti ada kawan kan. hmmm, 


               Apabila kita ingin berteman, janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin satu kelemahan, kau mungkin akan menjauhinya. 

                    Andai kau ingin berteman, janganlah kerana kebaikannya kerana mungkin dengan satu   keburukan, kau akan membencinya.


                   Andai kau ingin sahabat yang satu, janganlah kerana ilmunya. Kerana apabila kita buntu kau mungkin akan menfitnahnya.

Andai kau ingin seorang kawan, janganlah kerana sifat cerianya kerana andai dia tak pandai menceriakan, kau mungkin akan menyalahinya.

Andai kau seorang sahabat.. terimalah dia seadanya, kerana dia seorang sahabat yang hanya manusia biasa. Jangan diharapkan semuanya sempurna kerana kau juga tidak sempurna.

hari niyh aku nak cite pasal kengkawan yang paling aku rapat kat sekolah. kira macam satu geng gitu. geng aku niyh happy go lucky. asek ketawa je. kngkadang aku sampai tanak balek umah. yelahh dah jumpe kngkawan kn. kt umh tuh  bukan ade kawan pun aku. kayh, kawan yg ptme aku. Namanye NUR SYAKINA SALEHAN.  dy niyh kngkadang bendul sikit. hehe. sorry laa. haha. tapi dy baek tau. kalau orang tngah susah dy tolong. dy suka tlong orang. aku sayang dy niyh, jgn amek dy dri aku tau :P

*SYAKINA

yang kedua, namanye NATASYA NABILAH. Eceyhh, dy niyh mulutnye cakap tak berhenti, kejeny nk membahan je. aku pun penah jdi bahan. siot jea. tpi dy niyh baek tau, time aku gadoh dgn si mngkuk belange ritu, dy yg tlong backup kn. kalau dy tade, msti aku dah kna sebat agkny. mngkuk belange tuh, ukan betul sngt pun. TAPIII, tassya kata dy nk pindah. alahhhhhh, jgn lh pindaa. nti sape nk bahan kiteorg. hmmm, sediyh :( 

*TASYA 

yang ketiga, namanya NUR HIDAYAH. budaknye kecik je. dy niyh teman sehati sejiwa sependek. teman yg sllu kemana sahaja dengan TYRA. wahahaha. sorry, nyonk. hehehe. aku ad jgk wat keje gile ngn dy. kerja apa?! ade ahh, gile ape nk gtau. hahaha. dulu dy penh pindh skula kjap, 3 hri je kut. pastu mncul balek kat skula tuh. haha. poyo je dy tuh :P

*DAYOT yg pkai bju oren tuh.

 yg niyh pulak ATHIRAH tirot. kejany pegel je. pastu senyum terbalek. orang senyum mcm niyh, :) dy senyum mcm niyh :(. ape nth dy tuh. tpi dy cun tauu. pkwe dy ensem tau *sangatt* merinding aku. wahahaha. aku tk brape rpt laa dgn dy, so tk bnyk cite lh ttg dy. hehe. 

*TYRA TIEROT :P

and the last kut, AIN A.K.A NURIZ. name ngn pkwe dy knonnye. dulu kemain kutuk pkwe dy tuh. haha. skrg, ukn maen dy sayang. biaselahh, cinta itu buta kan. ;) hehe.  dia niyh kalau ketawa, pehh, masyaallah hnya tuhan yg thu. tpi, klau dy ngmuk, aku nk tegur pun serem. hahahaha. TAPII, TAPII, TAPII, dy niyh baek. ada masa dy terlalu baek, ade mase dy kedekut. aku pun tk paham. hehe. :P 

*AIN :)

KAWAN sejati ialah KAWAN yang setia,
Sanggup berkorban demi kawan mereka,
Pada suatu hari CINTA terjatuh dalam telaga,
KENAPA?
Kerana CINTA itu buta.



Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga,

KENAPA?
Kerana KAWAN akan berbuat apa sahaja demi CINTA.



Didalam telaga CINTA hilang.

KENAPA?
Kerana CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap.
Sedangkan KAWAN masih tercari-cari dimana CINTA dan terus menunggu.
KENAPA?
Kerana KAWAN itu sejati dan akan kekal sebagai KAWAN yang setia :')

saya sayang semua kngkawan saya. harap persahabatan kyta kekal hingga keakhir hayat.  




Teman itu seperti bintang Tak selalu nampak Tapi selalu ada dihati… Sahabat akan selalu menghampiri ketika seluruh dunia menjauh Karena persahabatan itu seperti tangan dengan mata Saat tangan terluka, mata menangis Saat mata menangis, tangan menghapusnya.

Teman akan menikam mu dari belakang
Tapi sahabat akan menampar mu dari depan


Teman akan menceritakan mu yang tidak benar tentang diri mu
Tapi sahabat akan tutup mulut dengan kesalahan mu


Teman hanya menerima kelebihan mu
Tapi sahabat akan menerima kekurangan mu.


1000 teman datang saat kamu tertawa
Tapi seorang sahabat akan datang saat kamu berderai air mata.


saya sayang mereka :*





Older Post | Newer Post
The Disclaimer


Hi, welcome to my world. be nice here :D

underlined, bold

blockqoute


Diary About Stuff Site


The Credits!

Hover the Image..




Template by : Azkiya Kiya
Basecode by : NadyaWiwit
Big Helped by : Rapunzel
Owner blog : Najiha Hisham

Best View at GOOGLE CHROME!